صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد

1 آگوست 2017
0

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد

براساس رای گیری انجام شده سیدرضا صالحی امیری با ۱۸۰ رای موافق، ۸۹ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۷۵ رای اخذ شده، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

رییس جمهوری در حکمی با استناد به اصول ۸۷ و ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به رای اعتماد مجلس شورای اسلامی، دکتر سید رضا صالحی را به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب کرد.

وزیر پیشنهادی فرهنگ، با بیان اینکه برای اولین بار نظام فرهنگی را آسیب شناسی کردند گفت:‌ اگر به من اعتماد کنید در خدمت فرهنگ، هنر و اصحاب فرهنگ خواهم بود و اگر مسئولیت ندهید باز هم در خدمت فرهنگ هستم.

صالحی امیری با اشاره به سابقه کاری و فعالیت هایش گفت: نزدیک به ۲۰ سال از عمرم را صرف مطالبات فرهنگی، اجتماعی کردم. دورانی پر افتخار در دستگاه امنیتی بودم که مطالبات فرهنگی رسانه ای از وظایف دائمی ما بود. برای اولین بار نگاه نرم افزاری از دید امنیتی را انجام دادیم و با تاسیس ۱۰ مرکز مطالعاتی تلاش شد نگاه نخبگان،  اندیشمندان و هنرمندان در تصمیمات امنیتی دخیل شوند.

ذوالنورنماینده مردم قم در مجلس که رأی مخالف به صالحی امیری دادهد بود در مورد صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌تحصیلات صالحی امیری ربطی به وزارت فرهنگ ندارد.

از دیگر مخالفان وی قاضی‌زاده نماینده فریمان است که اظهار داشته رییس‌جمهور یک سرهنگ را برای فرهنگ معرفی کرده است.

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

نظرات