نگاهی به بازیگران کودک فیلم های دهه هفتاد

1 آگوست 2017
0

بازیگران کودک دهه ۷۰ چه شدند؟

 

در دهه ۷۰ بازیگران کودک وخردسال زیادی درخشیدند و آثار سینمایی و تلوزیونی زیادی را برای مخاطبین کودک و حتی بزرگسالان آن

دوران بر جای گذاشتند. اما پس از اتمام کودکیشان هیچ اثری از آنها در اثار دیگر نبود و همچنین هیچ خبری در رسانه ها.انگار اصلا وجود نداشته اند تا اینکه بعد ازسالها اخیرا عده ای به فکرافتاده اند تا از استعدادهای گذشته این عرصه یادی کنند و جویای احوالاتشان شوند.

محو شدن بازیگران کودک سریال های دنیای شیرین، تولدی دیگر، دنیای شیرین دریا و… از چند جهت مورد بحث است برخی مهم ترین عامل را تغییرات ظاهری آنها در دوران نوجوانی و بلوغ می دانند که از شیرینی و با نمکی دوران کودکی انها کاسته میشود اما ایا طرح این موضوع محو شدن انها از این عرصه را قابل توجیه می کند. ویا این نشان دهنده این است که ما سالهاست سینمای نوجوان نداریم و هیچ آثاری برای این قشر اینده ساز جامعه تولید نکرده ایم . 

نکته دیگری که در این مسئله مورد توجه است موضوع تحصیل انهاست که موجب نگرانی والدین برخی از انها از بابت عقب افتادگی از درس و کلاس شده وانها ر مدتی از این عرصه دور نگه داشتند.

شرایط فیلم برداری و سختی کار در این عرصه را نیز نباید از نظر دور نگه داشت چرا که این شرایط (اعم از شرایط جوی و همچنین طولانی بودن ساعات فیلم برداری) برای بزرگسالان هم به سختی قابل تحمل است چه برسد به کودکان. این مسئله مساعدت و تدبیر فیلم سازان و عوامل تهیه را طلب میکرده تا شرایط را تا حد امکان (حتی با صرف هزینه بیشتر)کمی مطلوب و قابل تحمل می کردند. هرچند که در گفتگو با  برخی مطبوعات باتمام این معضلات عاشق این حرفه بوده وبدون شکایتی شرایط را تحمل میکردند.

نکته ای در رابطه با این موضوع قابل توجه است که دیگر چنین بازیگران خردسال با استعدادی در این عرصه دیده نمی شود در واقع فعالیتی هم در این سالها صورت نگرفته تا شاهد ورود استعدادها  و درخشش آنها در این رنج سنی باشیم. باعث تاسف است که کارهای فوق العلاده  ای چو فیلم های زنده یاد مسعود رسام و همچینین بیژن بیرنگ (که ایشان هم دیگر فعالیتی برای نوجوانان نکردند) در سینما و تلوزیون تکرار نشده وکودکان و نوجوانان ما از دیدن اثار مطلوب و متناسب با سنشان و دقدقه هایشان محروم اند.

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

نظرات