نماد سایت استودیو صدابرداری گُـدار

تعبیر ولنگاری فرهنگی

تعبیر ولنگاری فرهنگی :
بعد از اکران فیلم ۵۰ کیلو آلبالو در نوروز ۹۵ واژه جدیدی به فرهنگ لغت در عرصه سینما افزوده شده و استفاده از آن بسیار باب شده است .
ولنگاری فرهنگی به تازگی هر منتقدی در جایگاه های گوناگون از آن استفاده میکند و آن را ابزاری برای نشان دادن اوج انتقاد خود از فیلم ها به کار میبرد.این واژه که در ابتدا توسط رهبر انقلاب و نارضایتی ایشان از کنار زدن خط قرمزهای سینما در فیلم هایی چون ۵۰ کیلو آلبالو استفاده شد، اکنون در هر خبری در حوضه سینما و تلوزیون آن را به تعابیر مختلف می بینیم.
مهدی عظیمی میرآبادی معاون اسبق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفتگو با سینما پرس رفتارهای غلط برخی مدیران و هنرمندان را مسبب این ولنگاری فرهنگی در کشور میداند. از نظر وی رفتار این قبیل مدیران باعث شده تا مردم عام و به ویژه نسل جوان همواره این پرسش برایشان پیش بیاید که مسئولان مشغول انجام چه کاری هستند و چرا تا این حد تفرقه و تشتت در نظرات مدیران فرهنگی وجود دارد .
واقعا در صدا و سیما و سینمای ما چه می گذرد که تا این حد جو فرهنگی آن متشنج شده و هر کس اعم از فیلمساز،منتقد و سازمان های نظارتی ساز خود را میرنند، گویی در این عرصه همه با هم خصومت دارند .

خروج از نسخه موبایل