سرافراز: نیروی انسانی صدا و سیما باید کارآمد شود

1 آگوست 2017
0
بانی فیلم آنلاین: رییس جدید صدا و سیما در مراسم معارفه‌اش تاکید کرد که باید نیروی انسانی این سازمان کارآمد شود، در روش‌ها و گردش کارها اصلاح صورت بگیرد و تولیدات به شیوه برون‌سپاری انجام گیرد.

به گزارش مهر، مراسم تودیع و تکریم سیدعزت ا… ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما و معارفه محمد سرافراز رییس جدید رسانه ملی، از صبح دیروز سه شنبه ۲۰ آبان ۹۳ با حضور مقامات لشکری و کشوری مدیران سازمان صدا و سیما هنرمندان و اهالی رسانه در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما با قرائت قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد.
در ابتدای این مراسم حکم مقام معظم رهبری حضرت آیت ا… خامنه ای خطاب به سرافراز توسط حجت الاسلام گلپایگانی قرائت شد.
در ادامه سرافراز که حکم خود را از مقام معظم رهبری گرفته است، گفت: اصل مراسم تجلیل از عزت ا… ضرغامی است، ولی من هم کوتاه چند نکته بگویم. به نظرم مولفه های قدرت در دنیا تغییر کرده و امروز بمب هسته ای و تکنولوژی برتر ابزار ابرقدرت ها برای تسلط بر دنیا نیست بلکه قدرت ارتباطات و پردازش اطلاعات حرف اول را می زند. او افزود: امروز به جای اینکه با بمب کشورها را نابود کنند، می خواهند افکار را تسخیر کنند. وظیفه ما در قبال این پدیده این است که نخبگان جمع شوند، فکر کنند و پدیده را بشناسند، در زمینه فنی و تولیدی اتاق فکر ایجاد کنند و با شناخت پدیده، راه برون رفت از آن را پیدا کنند. وی ادامه داد: اگر این اتفاق نیفتد ما در رسانه ملی و دیگر رسانه ها در انفعال خواهیم بود. وزن و جایگاه رسانه ملی باید در سبد رسانه ای مردم افزایش پیدا کند. صدا و سیما یک رسانه متمرکز در سطح جهان است و این رسانه باید در واقع رسانه اسلامی شود با رسالت جهانی. رییس صدا و سیما گفت: رسانه ملی برای انجام ماموریت خود نیاز به راه حل هایی دارد. باید نیروی انسانی آن کارآمد شود و اصلاح روش و گردش کار در دستورالعمل ها صورت بگیرد. تولیدات به شیوه برون‌سپاری انجام گیرد. رسانه باید تعاملی شود و برای تحقق این هدف توسعه کمی و کیفی لازم است. به قول رادیو و تلویزیونی ها، امروزه کنداکتور و جدول پخش در اختیار مخاطب و کاربر است و اینگونه نیست که ما تعیین کنیم چه برنامه ای را چه کسی در چه زمانی ببیند بلکه باید طوری باشد که مخاطب برنامه را به شکلی که خودش می خواهد ببیند.
سیدعزت‌ا… ضرغامی نیز در این مراسم با تشکر از اعتماد رهبر انقلاب به خانواده صدا و سیما و انتخاب سرافراز، تأکید کرد: با انتصاب سرافراز ما ماه‌ها جلو هستیم؛ اگر فرد جدیدی با همه بضاعت‌هایی که می توانست داشته باشد وارد سازمان می‌شد، تاخیر فاز زیادی داشت. رهبر می دانستند برای آزمون و خطا وقت نیست و باید کار را با قدرت و سرعت شروع کرد. خوشبختانه سرافراز پیش از اینکه حکم بگیرد جلسات را با بنده و دیگر دوستان داشت و تاخیر زمانی نداشت.ضرغامی ادامه داد: از اظهار محبت موجود در حکم صادر شده از سوی مقام معظم رهبری نسبت به من حقیر و شما همکاران که علیرغم محدودیت ها تلاش درخور داشتید، تشکر می‌کنم. دوستان گفتند نمره به خودت چند می‌دهی گفتم نسبت به انتظارات رهبری و دانشگاه عمومی که امام(ره) فرمودند و نکاتی که در جلسات خصوصی آقا می گفتند، من واقعا نمره خوبی به خودم نمی دهم. خودم را خیلی نسبت به توقعات پایین‌تر می دانم. رهبر انقلاب اخلاص و تلاش شما را دیدند و برای عبارات بلندی که در حکم ایشان به کار رفته و من خودم را شایسته‌‌شان نمی دانم، جز آقایی از ایشان و بزرگواری از ایشان دلیل دیگری نمی شود پیدا کرد.  او در ادامه بیان کرد: حضرت آقا درباره مسأله سرگرمی و اوقات فراغت تاکیدات جدی دارند و پرداختن به این مسأله از مهم ترین وظایفی است که رسانه ملی باید به آن توجه کند. سازمان باید اداره شود و توسعه پیدا کند، در دوره های گذشته خدمات بسیاری بوده اما در سال‌های آینده کار پیچیده‌تر خواهد بود. وی با بیان اینکه سرافراز دوران سخت تری از من خواهد داشت، تأکید کرد: کار رسانه ملی با تکیه بر مردم و توسعه فنی افزایش پیدا کند. دولت باید کمک جدی کند. کف اعتبارات صدا و سیما برای فعالیت‌های عادی سازمان صرف می‌شود. کمیته مجلس ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه را برای سازمان مشخص کرد و شورای نظارت هم این بودجه را تایید کرد اما فقط یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه به سازمان داده می‌شود. ضرغامی یادآور شد: اگر قرار است صدا و سیما جراحی های بزرگ داشته باشد، باید بدانیم که جراحی خرج دارد. البته جراحی‌ها در رسانه ملی وظیفه ما است. وی در پایان سخنان خود از همگی همکارانش در سازمان صدا و سیما حلالیت طلبید و از مقام معظم رهبری به دلیل اعتمادی که به او داشتند، تشکر و قدردانی کرد.
ضرغامی در جمع خبرنگاران از خاطرات خوب و بد خود گفت
رییس سابق سازمان صدا و سیما در آخرین حضورش در جمع خبرنگاران بهترین و بدترین روز کاری‌اش را برشمرد، سریال منتخبش را اعلام کرد، از خاطرات تلخ و شیرینش گفت و از خبرنگاران هم تشکر کرد و حلالیت طلبید. به گزارش مهر، سیدعزت‌ا… ضرغامی رییس سابق سازمان صدا و سیما ظهر سه‌شنبه ۲۰ آبان پس از برگزاری مراسم تکریم خود، در جمع خبرنگاران حاضر شد.
وی در پاسخ به سوال مهر درباره بهترین روز کاری‌اش گفت: بهترین روز کاری بنویسید که نتایج خیلی خوبی که در ۲۴ خرداد انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شد، ضمن احترام به رییس جمهور محترم، نفس فعالیت‌های انتخاباتی سازمان به خصوص مناظره‌ها خیلی خوب بود. گرچه خیلی‌ها به آن بدبینانه نگاه می کردند و توصیه ای که به ما داشتند این بود که دیگر مناظره ها را با توجه به حوادث سال ۸۸ برگزار نکنیم. واقعا ما با یک مسئولیت شخصی با پشتوانه شورای معاونان، مناظره‌های ۸ نفره را که در هیچ کجای دنیا نبود و باید به صورت زنده برگزار می شد و هم مردم آن را می پسندیدند، برگزار کردیم. وی در این باره که دلش برای کدام دوران از ریاستش تنگ می شود، اظهار کرد: برای همه اش!
ضرغامی درباره سخت ترین روز کاری اش گفت: سازمان چون با مردم زنده است، واقعا سختی ها و غم های مردم خیلی جدی در سازمان منعکس می شوند. در طول این سال ها در داخل سازمان سانحه سقوط هواپیمای C130 را سانحه تلخی برای خودم می دانم. بسیار ناگوار و ضربتی بود و تعدادی از بهترین، فداکارترین و عملیاتی‌ترین بچه های ما مظلومانه و غریبانه به شهادت رسیدند و من تا چند ساعت نمی‌توانستم از نظر فکری و روحی تمرکز کنم. فقط آمدن به واحد مرکزی خبر، همدردی با بچه ها و اشک ریختن توانست مرا آرام کند.
ضرغامی درباره پیامکی با مضمون عزت و سرافراز که این روزها دست به دست می شود و در مراسم امروز هم با آن شوخی شد، گفت: این موضوع نشان می دهد جامعه به طنز نیاز دارد. این طنز بهداشتی است اما ۹۰ درصد طنزهایی که بین آقایان و بزرگان رد و بدل می شود، دست ما هم می رسد و ما چون باید خمس و زکاتش را بدهیم، از این دست میگیریم و از آن دست به آقای روح الامین می دهیم، نوعا بهداشتی نیست. معلوم هم نیست چرا غیر بهداشتی هایش بیشتر می چسبد!
رییس سابق سازمان صدا و سیما با بیان اینکه مشکلی با اینکه سوژه این طنزها او باشد ندارد، افزود: ما خودمان که سکانس بازی مجید صالحی را که می‌گفت «دیگه وقت رفتنه عزت» گذاشتیم و با بچه ها خندیدیم. آن موقع هم دست زیاد شده بود، اما حالا همه چیز روشن شده و مشکلی نیست.
وی درباره اینکه آیا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کند یا خیر، گفت: من همیشه به مسئولیتی که در آن هستم فکر کرده ام و به هیچ مسئولیت و ظرفیت دیگری توجه نداشته ام. امروز هم مهم ترین ماموریتم را همین ۲ مورد می دانم.
وی ادامه داد: من خاطرات زیادی دارم که شاید بازگو کردن برخی از آنها برای کشور مفید باشد. در نظر ندارم کتاب بنویسم اما شاید در آینده در قالب بعضی نوشته ها یا گفت وگوهایی که با بعضی رسانه ها انجام می دهم، برخی از آنها را با انگیزه عبرت آموزی ذکر کنم.
عضو شورای عالی مجازی درباره بحث فیلترینگ نیز گفت: اولویت نسبت به بحث فیلترینگ مسأله شبکه ملی اطلاعات است.
رییس سابق سازمان صدا و سیما در پاسخ به اینکه اگر قرار باشد از سروش رسانه یک کتاب و یک سریال انتخاب کند، انتخاب او چیست؟ اظهار کرد: کتاب «راوی صادق» را انتخاب می کنم که مجموعه زحمات همه دوستان است. سریال‌های بزرگ و فاخری در سازمان ساخته شده و هر کدام را که اسم ببریم ممکن است حق دیگری ادا نشود اما از بین همه این ها من سه‌گانه «پایتخت» را یک اتفاق و یک طراز می دانم؛ در جذب مخاطب، رضایتمندی او و طنز متعهدانه، پیام های بسیار تاثیرگذار و تداوم خیلی خوب یک خانواده اگر نگوییم فرودست، یک خانواده کاملا معمولی و ایرانی که مردم کاملا آنها را باور کرده اند. از اینکه نتوانستیم «پایتخت ۴» را به تصویب برسانیم و ادامه دهیم خود من ناراحت و شرمنده هستم. به این دلیل که احساس کردم ممکن است سوءتفاهماتی پیش بیاید و برای «پایتخت۴» بعضی از دوستان تصورشان این باشد که نسبت به زبان مازندرانی بی اعتنایی می شود در حالی که اکثریت مردم و بزرگان اینگونه فکر نمی کردند. ما سه‌گانه «پایتخت» را با این لهجه شیرین حفظ کردیم تا به امید خدا با کیفیت دیگری اگر سازمان مصلحت دید، ادامه پیدا کند. وی افزود: من این سه‌گانه را خیلی می پسندم. هر وقت هم می بینم شبکه تماشا تکرارش را پخش می کند، «پایتخت» را نگاه می‌کنم و می خندم. طنز خوبی که در یک بخش سریال بود و می گفت «بارک ا… مرد با خدا بارک ا…»، اول که آن را می دیدم نگران بودیم عده ای زنگ بزنند و از حرکات موزون گلایه کنند اما حالا که پخش می شود، با خیال راحت نگاه می کنیم.

منبع : بانی فیلم

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

نظرات