اهمیت برندینگ صدا

1 آگوست 2017
0

قدرت موسیقی وصدا در درک محیط اطراف واضح و غیر قابل انکار است. درک مفاهیم صدا به طور غریزی بوده و در ذهن ما نهادینه شده و هر آنچه که بوسیله این ابزار بیان شود تاثیرگذاری دو چندانی دارد. درواقع صدا بازتاب احساسات است و هنگامی که در بیان یک موضوع و جریان از این جلوه احساسی به درستی و به جا استفاده شود بازتاب فوق العاده ای خواهد داشت.

علم صدا نه تنها در موسیقی بلکه در بسیاری از زمینه های هنری از جمله تئاتر,سینما و بخصوص در حیطه دوبله فیلم و دولبه مستند ابزار ارائه آثار می باشد.همچنین در عرصه تبلیغات برای ساخت تیزر ونریشن های تبلیغاتی بخش صدا مهم ترین عامل تعیین کننده است. شناخت اصول صدابرداری و صداگذاری و تدوین های صوتی از ابتدایی ترین بخش های علم صدا میباشد.
برندسازی اتفاقی است که در سراسر دنیا، اهمیت ویژه ای دارد. شرکت‌های تجاری و صنعتی بسیار زیادی هستند که با وجود اینکه در دنیا شناخته‌ شده‌اند، باز هم به تبلیغات به‌عنوان مبحثی مهم می‌اندیشند و صد البته موسیقی در این زمینه می‌تواند تاثیری شگرف داشته باشد. طبیعتا در این زمینه دو عنصر اهمیتی فوق‌العاده دارند: صدا و تصویر. نکته اساسی این است که معمولا تاثیر صدا ماندگارتر از تصویر است. ما نمی‌توانیم تصویر یک آگهی تبلیغاتی را زمزمه کنیم یا با سوت بنوازیم اما یک موسیقی خوب، به‌سادگی امکان چنین کاری را به ما می‌دهد؛ بنابراین اگر یک برند همراه با یک تم موسیقی مناسب و منحصربه‌فرد به مخاطبان ارائه شود، مطمئنا ماندگاری آن صدچندان می‌شود و این تقویت برند با موسیقی در صورتی اتفاق می‌افتد که مخاطب برای نخستین بار موسیقی را به‌عنوان شناسه‌ای برای آن به‌حساب بیاورد و هر زمان که آن تم را می‌شنود به یاد آن برند بیفتد و تم در ذهنش برجسته شود، در غیر این صورت تداعی برند در ذهن مشتری اتفاق نمی‌افتد.
هنگامی که یک کمپانی برای معرفی برند خود صدا و موسیقی واحدی را به درستی انتخاب کند این نوع معرفی فارغ از نوع فعالیت و کیفیت ارائه اگر کارشناسی شده باشد می تواند پا را فراتر از مزرها گذاشته و در سطح دنیا به معرفی خود بپردازد. به عنوان مثال شما به کشور دیگری سفرمی کنید، یک پیام تبلیغاتی از رادیو میشنوید بدون آنکه از گفته ها چیزی متوجه شوید براحتی متوجه میشوید که تبلیغ کدام برند است.این موضوع برای تبلیغ کمپانی چون اپل به وضوح دیده میشود که ازاین ابزار به حرفه ای ترین شکل بهره برده است.
برندینگ صدا استراتژی استفاده ثابت از صدا و موزیک میباشد که برای به هدف رسیدن برندها به طریقی که یک هویت صدایی برای برند خود معرفی و تولید کنند.می توان با ۵ ثانیه صدای برند خود باشید و برند خود را به گوش همگان برسانید. البته این کار مستلزم علم وتجربه کافی و کارآمد در این حوضه میباشد.
در جهت برندینگ صوتی شما به یک لوگوی صدا احتیاج دارید. لوگوی صدا تکه آهنگ خاصی از صدا است که معمولا در آخر تیزر تبلیغاتی پخش می‌شود که این تکه آهنگ معمولا کمتر از پنج ثانیه بوده و به خاطر سپردن آن بسیار آسان است.
موزیک انتظار قادر است به عنوان یک ابزار مفید ، به طور مستفیم در افزایش میزان فروش دخالت داشته باشد. امروزه موزیکهای انتظار و پیامهای تبلیغاتی که در زمان انتظار مکالمه پخش می شوند از موثرترین ابزارهای تبلیغ محصولات و خدمات به شمار می آیند. در واقع موزیک و پیام انتظار ابزاریست تجاری برای جذب مشتری بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر .یک آهنگ انتظار مناسب می‌تواند در جهت آگهی برند، به آرامش رساندن مشتریان عصبانی در پشت خط تلفن ودر پی آن به فروش تلفنی کمک شایانی بکند. البته معمولا، آهنگ انتظار بیشتر برای بخش خدمات مشتریان استفاده می‌شود، ولی می‌تواند در هر جایی که از طرف مشتری ارتباط برقرار می‌شود مورد استفاده قرار گیرد.
هنگامی که یک تیزر تبلیغاتی ساخته میشود باید آهنگ و موسیقی با آن برند و نوع فعالیتش هماهنگ باشد در غیر اینصورت چه بسا نتیجه عکس داشته و ضد تبلیغ باشد.
اکثریت قریب به اتفاق مدیران برندهای موفق بر این عقیده هستند که موسیقی و طنین صدای کارشناسی شده درمورد توجه واقع شدن برند آنها بسیار تاثیرگذار بوده است.

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

نظرات