مراحل نهایی ساخت انیمیشن آخرین داستان

1 آگوست 2017
0

” آخرین داستان “شاهنامه، سال آینده به پایان میرسد

به گزارش خبرنگار خانه انیمیشن، انیمیشن سینمایی آخرین داستان با موضوع یکی از داستان های شاهنامه، ضحاک و آفریدون در سال ۹۶ به پایان میرسد، این انیمیشن در مرحله ی تولید در دو سال مختلف جزو برترین پروژه های جهانی قرار گرفته است، گرچه این انیمیشن در خارج از کشور مورد ستایش و تقدیر زیادی واقع شده اما اینطور به نظر میرسد که اخبار موفقیت های این انیمیشن در ایران چندان منعکس نشده. همچنین در سالهای گذشته ارگان ها و نهاد های مرتبط حمایتی از «آخرین داستان» نکرده اند.

اشکان رهگذر، نویسنده و کارگردان انیمیشن «آخرین داستان» در گفت و گو با خبرنگار خانه ی انیمیشن در خصوص ایده اولیه ی این انیمیشن گفت: من در خانواده ای رشد کردم که شاهنامه بخشی از آن بود، به همین علت من با شاهنامه انس گرفتم و همیشه دوست داشتم که انیمیشنی در این باب بسازم.
وی با بیان اینکه شاهنامه مهمترین میراث ادبی و تاریخی ماست، افزود: در متون بسیاری به داستان ضحاک اشاره شده و فردوسی این داستان را به صورت منظم در شاهنامه ی خود آورده، همچنین بهرام بیضایی نگاه خود را در آثار مختلفش به نگارش درآورده است، من نیز با نگرش به رویکرد استاد بیضایی شروع به نوشتن داستان این انیمیشن کردم.

رهگذر در خصوص روند انیمیشن «آخرین داستان» بیان داشت: این انیمیشن سینمایی که مخاطبش نوجوانان و جوانان و بزرگسالان است به صورت مستقیم به داستان ضحاک نپرداخته است، «آخرین داستان» از پایان دوره جمشید که آلوده به غرور به جنگ اهریمن میرود شروع میشود اما داستان اصلی از به تخت نشستن ضحاک شکل میگیرد، شاکله ی اصلی انیمیشن همان داستان شاهنامه است اما با برداشت آزاد از روایت اصلی، روند داستان را تغییر دادم.
وی در خصوص شخصیت های اصلی این انیمیشن گفت: ضحاک و آفریدون دو شخصیت اصلی این انیمیشن هستند، و شخصیت ها از سیاهی به سفیدی و یا از سفیدی به سیاهی در گردشند، یعنی آفریدن از اول داستان یک شخصیت مثبت و خوب نیست و در میان داستان گرفتار نکات منفی میشود، و همچنین ضحاک نیز از ابتدای داستان یک شخصیت کاملا سیاهی ندارد بلکه در طی روند داستان با توجه به تصمیم گیری هایش به یک شخصیت تاریک قصه تبدیل میشود.

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

نظرات